Caminada I-007 (Vallès Oriental, Maresme i Barcelonès)

Alberg de La Conreria (Tiana) – Font de les Monges – Tanatori de Badalona – Cartoixa de Montalegre – Alberg de la Conreria.

7,4 Km 2h 195 m 353 m 294 m 294 m Fàcil A trams No 1-11-2011

Fàcil recorregut que ens permetrà veure les inmediacions de la cartoixa de Montalegre, a Tiana.

S’hi accedeix per la carretera B-500 de Mollet del Vallès a Badalona. A l’arribar a dalt del coll de Montalegre,

girem a la dreta en direcció a la font dels Castanyers, per l'antic camí de Sant Fost. A pocs metres a l'esquerra hi ha l'alberg de la Conreria, on podem estacionar el cotxe. També s'hi pot arribar en transpot públic, al coll de Montalegre el bus hi té una parada.

320 m 41.4919,2.2523Clica per veure'n la ubicació. Alberg de la Conreria (Tiana)
    Antic seminari ara remodelat com a casa de colònies.

Deixem el cotxe a l’aparcament exterior de l’alberg de la Conreria i caminem uns 250 metres en direcció als Castanyers, a mà dreta, baixant unes escales ens queda, la font de les Monges.

303 m 41.4917,2.2494Clica per veure'n la ubicació. Font de les Monges
    La localitzem a peus del camí dels Castanyers, a uns 300 metres del coll de Montalegre en direcció a la font dels Castanyers, a mà dreta. Per accedir-hi cal baixar uns esglaons. Aquesta és la font que queda més al sud de la població. Actualment no raja, només hi ha una mica d'humitat al voltant del que seria el broc. La font és dins una arcada feta de pedra per sota del camí. Tot l'entorn es troba en un estat llastimós, brut i ple de pintades. Al costat tenim les restes d'un edifici d'estil modernista que ara està totalment en runes i amb perill que algú prengui mal. En altres temps el lloc havia estat molt concorregut i era una font de referència de la contrada.

Tornem enrera i agafem el camí que surt del costat de l’alberg senyalitzat com a GR-92. L’anem seguint fins arribar al tanatori de Badalona.

203 m 41.4846,2.2412Clica per veure'n la ubicació. Tanatori de Badalona

Desfem aproximadament la meitat del camí d’anada i girem a la dreta, camí que ens portarà a la Cartoixa de Montalegre.

225 m 41.4884,2.2540Clica per veure'n la ubicació. Cartoixa de Montalegre
    Fundada al començament del segle XV. El conjunt s'estructura en tres grans àrees: a la primera hi ha un pati d'honor amb hostatgeria, a la segona s'ubiquen les dependències comunes al voltant d'un claustret i a la tercera hi ha l'àmbit pròpiament cartoixà, amb dos grans claustres, al voltant dels quals hi ha les cel•les. Aquests claustres són d'estructura gòtica, l'un és del 1448 i l'altre del 1636. L'església també és gòtica, acabada el 1463.La cartoixa va tenir el seu major floriment durant els segles XVII i XVIII, amb uns extensos dominis que eren administrats des del proper l'edifici de la Conreria. Abandonat després de la desamortització, va sofrir saquejos i destruccions, fins que va ser adquirit per la Grande Chartreuse francesa, que es va ocupar de restaurar i ampliar el conjunt.La porta d'accés al camí té una reixa modernista dissenyada per Ramon M. Riudor el 1927 i col•locada en aquest lloc el 1955.

La tornada a l’alberg la fem pel camí principal de la Cartoixa fins la carretera de la Conreria (B-500) i seguim aquesta fins el coll de Montalegre on girem a l’esquerra i a pocs metres tenim el cotxe.

320 m 41.4919,2.2523Clica per veure'n la ubicació. Alberg de la Conreria

Inici i final d’aquest recorregut.