Font de la Mata Negra (Bellver de Cerdanya) - Collet de Font Freda - Mirador de Cap del Ras - Font Freda - Font Freda de Baix - Cruïlla coll de Trapa/coll de Pendís - Abeurador de Coll de Trapa - Coll de Trapa - Font de Set Fonts - Font de la Mata Negra.

DistànciaDuradaAlçada mínimaAlçada màximaDesnivell pujantDesnivell baixantDificultatSenyalitzatPunts d'aiguaData de l'excursió
8.2 Km2h 30'1,649 m1,840 m263 m263 mFàcilNoSi13-08-2015

WikilocWikilocGoogleMapsGoogleMapsClica una de les icones de l'esquerra per descarregar-te el TRACK de la caminada.

Introducció:

En el decurs d'aquesta plàcida caminada envoltarem la serra de la Mata Negra, situada a la vessant nord de l'emblemàtica serra del Cadí, a cavall dels refugis del Cortals de l'Ingla i del Serrat de les Esposes. Arribats al collet de Font Freda resseguirem el serrat del Mirador, una llengua de terra situada a més de 1.700 m d'altitud, des d'on tindrem una excepcional panoràmica de la vall de l'Ingla, de la Batllia de Bellver i de bona part de la Cerdanya (això si el dia és clar, nosaltres no vam tenir sort, plovia i estava completament tapat). Davallarem per atansar-nos a la font Freda i d'aquí, altra cop per la pista, quilòmetre i mig després, trencarem a l'esquerra canviant per complet el sentit del nostre caminar, passant pel coll de Trapa i continuant pel camí de Set Fonts on coneixerem la font homònima. Pel retorn al punt de partida seguirem pel mateix camí fins trobar de nou la pista principal però que no agafarem, sinó que prendrem un bonic corriol que circula paral·lel a la seva esquerra per dins el bosc assenyalat amb marques de color taronja.
Totes les fonts visitades avui rajaven, a excepció de la font Freda de Baix que estava eixuta.

La caminada s'inicia al costat de la font de la Mata Negra, on s'hi arriba per una pista forestal en bon estat que comunica Riu de Cerdanya amb Bellver de Cerdanya. Per accedir-hi ens aproparem a la població de Riu de Cerdanya per la carretera C-16. Un cop al nucli urbà, del centre mateix surt una pista que inicialment està cimentada i que més endavant va perdent asfalt, anomenada carretera LP-4033 i que s'enfila cap a la muntanya de Riu. Sense sortir en cap moment de la pista principal, al cap de 6 km deixem a l'esquerra el refugi del serrat de les Esposes i uns 3 km més amunt som al costat de la font de la Mata Negra, situada a peu de pista i a mà esquerra. Davant la font, a l'altra banda de la pista, disposem d'un espai per estacionar el vehicle i començar la caminada.
La pista d'accés està cimentada a trossos, es troba en bon estat de conservació i és apta per a tot tipus de vehicles, només cal circular amb precaució.

Ens trobem en una zona d'alta muntanya, cal ser prudents i anar preparats per un canvi sobtat del temps.