Cementiri de Santa Maria de Martorelles - Poblat ibèric de Castellruf - Dolmen de Castellruf - Font de la Teula - Toll la Bassassa - Font del Ferro - Cementiri de Santa Maria de Martorelles.

DistànciaDuradaAlçada mínimaAlçada màximaDesnivell pujantDesnivell baixantDificultatSenyalitzatPunts d'aiguaData de l'excursió
6.9 Km2h158 m454 m361 m361 mModeradaNoSi20-09-2015

WikilocWikilocGoogleMapsGoogleMapsClica una de les icones de l'esquerra per descarregar-te el TRACK de la caminada.

Introducció:

Passejada matinal per pistes i corriols de Santa Maria de Martorelles, prenent com a punt de partida el cementiri municipal. El recorregut d'avui transcorre dins el Parc de la Serralada de Marina. La primera part d'aquesta excursió la dedicarem a pujar fins Castellruf on visitarem el dolmen i assolirem la segona alçada del terme municipal de Santa Maria de Martorelles, el turó de Castellruf, amb les seves restes històriques i les immillorables vistes sobre el Vallès i la Serralada Litoral. Ho farem per un corriol costerut que circula per la vessant nord del turó que enllaça el camí de Can Ros amb la pista que des del nucli urbà puja a Castellruf. A la segona part ens emboscarem en direcció sud-oest per visitar la font de la Teula, el toll la Bassassa i la font del Ferro, sortint finalment a la pista que porta de Sant Fost Residencial al turó de Galzeran, que farem a la dreta, davallant per una zona amb més insolació, però que de seguida abandonarem i emprendrem la baixada per una altra pista que mena al poble, passant abans per la font Sunyera.
El recorregut és fàcil i agradable, encara que l'he qualificat amb dificultat moderada degut a l'últim tram abans d'arribar al poblat ibèric de Castellruf, amb una acusada pendent per damunt d'unes roques i també la no menys relliscosa baixada a la font de la Teula des de Castellruf.

Començarem la caminada al cementiri de Santa Maria de Martorelles. Per accedir-hi pujarem per la carretera BV-5006 que condueix al poble. Abans d'entrar al nucli urbà cal girar a l'esquerra pel carrer de l'Escola que ens durà fins el cementiri on podrem estacionar el vehicle.