Can Draper (Sant Celoni) - Pou de Glaç de Can Draper - Pont de Can Plana - Forns de Pega de Can Valls - Font de la Pega - Font del Rector - Església de Sant Esteve d'Olzinelles - Can Valls d'Olzinelles - Font de Can Valls - Bassa i aqüeducte de Can Valls - Font de l'Aranyal - Pont de l'Aranyal - Pla de les Mines - Pou del Pla - Quatre Camins - Sot de la Remor - Can Draper.

DistànciaDuradaAlçada mínimaAlçada màximaDesnivell pujantDesnivell baixantDificultatSenyalitzatPunts d'aiguaData de l'excursió
10.0 Km3h134 m320 m236 m236 mFàcilSiSi7-4-2019

WikilocWikilocGoogleMapsGoogleMapsClica una de les icones de l'esquerra per descarregar-te el TRACK de la caminada.

Introducció:

Excursió realitzada el novembre de 2015 i repetida l'abril de 2019.

Durant la passejada que avui us proposo coneixerem una mica la vall d'Olzinelles, emplaçada dins el Parc Natural del Montnegre i el Corredor. Des de Can Draper, el recorregut s'introdueix a la vall d'Olzinelles seguint el torrent homònim fins a l'església de Sant Esteve d'Olzinelles. Després travessa la riera, penetra pel sot de les Mines, s'enfila als Quatre Camins i retorna a Can Draper pel sot de la Remor. Tindrem l'oportunitat de conèixer diferents fonts, arbres monumentals i vestigis d'altres èpoques com ara dos ponts de pedra, un petit aqüeducte, dos pous d'aigua, el Pou de Glaç de Can Draper o els Forns de Pega de Can Valls.
Aquesta ruta segueix tothora el sender SL-C 79 i està perfectament senyalitzada amb pals de fusta i marques de colors blanc i verd. També hi ha diversos plafons informatius dels temes d'interès, que són molts, especialment botànics.
En aquesta ocasió només gotejava la font de l'Aranyal.

Començarem la caminada davant de la masia de Can Draper, als afores de Sant Celoni, on podrem estacionar el vehicle en un petit aparcament habilitat. Per arribar-hi cal anar fins a Sant Celoni; ho podem fer per l'autopista de peatge AP-7, per la C-35 (carretera BCN-Girona per l'interior), per la C-61 si veniu del Maresme o per la BV-5301 si ho feu des de Seva passant pel Montseny. Un cop a l'entrada de Sant Celoni, des del pont de la carretera BV-5112 per sobre la Tordera, s'ha de girar cap a Olzinelles i després del pont tombar envers l'esquerra per pista de terra (rètol "Planta d'Àrids") fins que es troba un pas per sota l'autopista i de seguida s'arriba a la masia, on hi ha el plafó d'inici de l'itinerari.