Carrer dels Horts (Corbera de Llobregat) - Font de la Mata - Font de Sant Elies - Monestir de Sant Ponç - Can Dispanya - Font de Sant Ponç - Font Vella de Can Casildo - Font de Can Rafel o de la Figuera - Carrer dels Horts.

DistànciaDuradaAlçada mínimaAlçada màximaDesnivell pujantDesnivell baixantDificultatSenyalitzatPunts d'aiguaData de l'excursió
8.0 Km2h 20'199 m328 m253 m253 mFàcilA tramsSi28-02-2016

WikilocWikilocGoogleMapsGoogleMapsClica una de les icones de l'esquerra per descarregar-te el TRACK de la caminada.

Introducció:

Ruta que ens permetrà conèixer un dels paratges més bonics i boscosos de les muntanyes de la serra d'Ordal, inclòs en un Pla d'Espais d'Interès Natural. Sortirem de la Part Baixa de Corbera de Llobregat per atansar-nos en primer lloc a la font de la Mata. Seguidament passarem per la font de Sant Elies de camí cap a Sant Ponç de Corbera, on visitarem els interessants voltants de l'antic conjunt monàstic del priorat benedictí, del qual en resta l'església, bell exemplar del romànic llombard català, i dintre del seu estil, una de les més ben conservades de Catalunya. Completarem l'excursió coneixent tres fonts més i un reguitzell d'antigues cabanes de pedra. La major part del recorregut serà per terrenys de Cervelló.
Es tracta d'una fàcil i còmoda caminada, però voldria advertir de la forta i relliscosa pendent que hi ha en els dos-cents metres posteriors a la font de Can Rafel.

Començarem la caminada al carrer dels Horts de Corbera de Llobregat, situat al sud del municipi, a l'anomenada Part Baixa. Hi accedirem per la carretera BV-2421 que puja de Sant Vicenç dels Horts, passa per la Palma de Cervelló i arriba al poble. Quan siguem aproximadament al punt quilomètric 5,1, cal desviar-nos a l'esquerra i continuar per la carretera BV-2422 durant un quilòmetre més on a mà dreta disposem d'un ampli aparcament per estacionar el vehicle.