Cruïlla de coll de Trapa/Coll de Pendís (Bellver de Cerdanya) - Coll de Trapa - Font Freda de Riu - Coll de la Font Freda de Riu - Font de Moixeró - El Moixeró - Coll de Dental - Collet de Moixeró - Coll de Pendís - Cruïlla de coll de Trapa/Coll de Pendís.

DistànciaDuradaAlçada mínimaAlçada màximaDesnivell pujantDesnivell baixantDificultatSenyalitzatPunts d'aiguaData de l'excursió
8.5 Km3h 1,768 m2,085 m468 m468 mModeradaA tramsSi04-08-2016

WikilocWikilocGoogleMapsGoogleMapsClica una de les icones de l'esquerra per descarregar-te el TRACK de la caminada.

Introducció:

Avui us proposo l'ascensió a un modest però emblemàtic cim, el Moixeró, des d'on gaudirem d'una perspectiva espectacular de la plana cerdana, de la serra del Cadí i del massís del Pedraforca. L'excursió es desenvolupa per la part cerdana, començant la caminada a la pista forestal que comunica Riu de Cerdanya amb Bellver de Cerdanya, concretament a la cruïlla de camins que menen al coll de trapa/coll de Pendís.
Inicialment seguirem la pista forestal (tancada a l'ús de vehicles privats) que porta al coll de Trapa, passarem per la font Freda de Riu, des d'on es puja al coll homònim, sota el Roc Cremat, que dóna accés als amplis plans de Moixeró. Flanquejarem cap el sud la fondalada del clot dels Amorriadors , ens atansarem a la font de Moixeró i farem una marrada per assolir el cim del Moixeró per la seva vessant est. Després carenejarem en direcció més aviat oest, tot passant pel collet de Moixeró i continuant fins el coll de Pendís per retornar altre cop al cotxe per una plàcida pista.
En aquesta ocasió només rajava la font Freda de Riu, la font de Moixeró estava eixuta.

La caminada s'inicia en el encreuament de camins que mena al Coll de Trapa/coll de Pendís, on s'hi arriba per una pista forestal en bon estat que comunica Riu de Cerdanya amb Bellver de Cerdanya. Per accedir-hi ens aproparem a la població de Riu de Cerdanya per la carretera C-16. Un cop al nucli urbà, del centre mateix surt una pista que inicialment és semi-cimentada i que més endavant va perdent asfalt, anomenada carretera LP-4033 i que s'enfila cap a la muntanya de Riu. Sense sortir en cap moment de la pista principal, al cap de 6 km deixem a l'esquerra el refugi del serrat de les Esposes, 3 km més amunt passem a frec de la font de la Mata Negra, uns 750 metres després som al collet de la Font Freda i quilòmetre i mig més endavant arribem a la cruïlla de Coll de Trapa/coll de Pendís on estacionem el vehicle a peu de pista i comencem la caminada. Un pal informatiu ens orienta.

La pista es troba en bon estat i és apta per a tot tipus de vehicles, només cal circular amb precaució. El primer tram que va de Riu de Cerdanya al collet de Font Freda està cimentada a trossos, la resta és una pista de terra en bon estat de conservació.
En quan a la caminada, hem de tenir en compte que ens trobem en una zona d'alta muntanya, per tant, cal ser prudents i estar preparats per un canvi sobtat del temps.