Aparcament de l'entrada d'Estana (Estana) - Església de Sant Climent - Font i safareig de la Plaça d'Estana - Font i safareig de Dalt d'Estana - Mina d'Estana - Font de Coll de Pallers - Coll de Pallers - Font de la Farratgeta - El Querforadat - Castell del Quer - Font de la Canal - Font de Ca l'Andreu - Església de Sant Genís - Font del Peró - Aparcament de l'entrada d'Estana.

DistànciaDuradaAlçada mínimaAlçada màximaDesnivell pujantDesnivell baixantDificultatSenyalitzatPunts d'aiguaData de l'excursió
8.5 Km2h 30'1,275 m1,510 m417 m417 mFàcilSiSi05-08-2016

WikilocWikilocGoogleMapsGoogleMapsClica una de les icones de l'esquerra per descarregar-te el TRACK de la caminada.

Introducció:

Nosaltres començarem la caminada al bonic poble d'Estana, just als aparcaments de l'entrada. Creuarem el nucli urbà tot passejant pel carrer Major, parant atenció en l'església de Sant Climent i en un seguit de fonts i safareigs que anirem trobant. Un cop deixades les cases enrere ens atansarem fins el coll de Pallers, bonic panorama i punt de partida d'excursions i travesses pel Cadí i les seves canals majestuoses. Des d'aquest punt emprendrem la marxa davallant en direcció inicialment oest pel Camí Cardoner que més avall enllaça amb el Camí Vell del Querforadat (si el camí es fa a l'inrevés òbviament s'anomena camí d'Estana). Pel mig del bosc creuarem dues vegades una pista forestal i passarem a frec del cortal del Garreta, a poca distància del qual un roure singular destaca tant pel seu diàmetre com per la seva alçada. Anirem perdent alçada fins que travessarem el riu Naval o del Quer, a l'indret anomenat el Doll i a continuació farem el mateix amb el torrent dels Prats. Ja a l'altra banda, enfilarem costa amunt entremig de roures i pins pel serrat de l'Era del Llop. L'última embranzida serà envoltada de camps fins anar a petar davant de la font de la Farratgeta, situada al costat de llevant del poble del Querforadat, a la seva part baixa. Pujarem al costerut nucli urbà on tindrem l'oportunitat de conèixer el castell del Quer, l'església de Sant Genís i quatre fonts. La tornada la farem desfent les nostres passes fins Estana.

Totes les fonts visitades avui rajaven poc o molt.

Encetarem la caminada als aparcaments de l'entrada d'Estana. Des de la N-260 que va de Puigcerdà a la Seu d'Urgell, a l'alçada de Martinet, es pren una carretera asfaltada que porta a Montellà. Només 400 metres després d'haver-la encetat, cal abandonar la carretera que segueix fins a Montellà i trencar a la dreta per una estreta i revirada carretera, seguint tothora les indicacions cap a Estana. De seguida deixem a la dreta el Museu dels Búnkers. Sense sortir en cap moment la carretereta, uns 8,5 Km més amunt som al bonic poble d'Estana, on podem estacionar el vehicle en un petit aparcament situat a l'entrada del nucli urbà.