Aparcament de l'estació d'Esquí Er-Puigmal (Er) - Font de la Ribera d'Er - Coll d'Aiguaneix - Collada d'Er - Puigmal - Clot de la Pastera - Aparcament de l'estació d'Esquí Er-Puigmal.

DistànciaDuradaAlçada mínimaAlçada màximaDesnivell pujantDesnivell baixantDificultatSenyalitzatPunts d'aiguaData de l'excursió
8.0 Km3h2,037 m2,907 m911 m911 mModeradaSiSi10-08-2016

WikilocWikilocGoogleMapsGoogleMapsClica una de les icones de l'esquerra per descarregar-te el TRACK de la caminada.

Introducció:

Avui farem l'ascensió el Puigmal, conegut a la Catalunya Nord com el Puigmal d'Er. Situat a cavall de les comarques de l'Alta Cerdanya i el Ripollès, entre els termes municipals de Queralbs i Er, és un dels cims emblemàtics del Pirineu Oriental.
Malgrat el seu acusat desnivell de 900 metres, aquesta és una assequible manera d'ascendir al Puigmal. Des de l'estació d'esquí d'Er-Puigmal, a l'Alta Cerdanya, farem un recorregut circular i ben marcat que puja per la capçalera de la vall d'Aiguaneix i guanya progressivament desnivell fins al coll que la tanca, amb un curt tram final certament dret. Des del coll carenejarem en sentit sud, a cavall de les comarques de l'Alta Cerdanya i el Ripollès, fins assolir el cim del Puigmal. La tornada serà per una sendera que baixa fort pel clot de la Pastera.

Prendrem com a punt de partida l'antiga estació d'esquí d'Er-Puigmal. Per accedir-hi cal apropar-nos per la carretera N-116 que porta de la Guingueta d'Ix a Sallagosa. Si venim de Puigcerdà, quan portem uns 5 quilòmetres des que hem deixat enrere la població de la Guingueta d'x, concretament entre els trencalls que porten a Santa Llocaia i Er respectivament, surt el ramal que puja a l'estació d'esquí, ben indicat. Cal doncs agafar aquesta carretera asfaltada i seguir-la durant uns 13,5 Km, fins que una tanca ens barra el pas. Al seu costat disposem d'un ampli aparcament on estacionar el vehicle amb comoditat.

Tot l?itinerari transcorre per alta muntanya, cal ser prudent i estar preparat per un canvi de temps sobtat.