Parc de Lourdes (Arenys de Munt) - Santuari de Lourdes - Font de la Milans - Font de l\'Aigua Roja - Font de Can Jaume Alzina - Creu de Rupit - Coll del Pi de Buac - Menhir del coll del Pi de Buac - Font del Perdigot - Font de la Figuerassa - Casanova de Pibernat - Parc de Lourdes.

DistànciaDuradaAlçada mínimaAlçada màximaDesnivell pujantDesnivell baixantDificultatSenyalitzatPunts d'aiguaData de l'excursió
9.0 Km2h 35204 m534 m413 m413 mModeradaA tramsSi9-04-2017

WikilocWikilocGoogleMapsGoogleMapsClica una de les icones de l'esquerra per descarregar-te el TRACK de la caminada.

Introducció:

Una còmoda excursió pel Parc del Montnegre i el Corredor, concretament a cavall dels municipis d'Arenys de Munt i Vallgorguina. És un recorregut circular que farem en sentit horari. Sortirem del parc de Lourdes, a Arenys de Munt, el qual acull el santuari que li dóna el nom i una àmplia però atapeïda zona d'esbarjo. Començarem remuntant la riera de Sobirans i seguirem torrent de la Milans amunt, on coneixerem la font de la Milans, la font de l'Aigua Roja i a poca distància una altra font de la que no conec el nom. Poc més enllà anirem a petar a la Creu de Rupit, una important cruïlla de camins; aquí enllaçarem amb el GR-83 en sentit nord, passant pel coll del Pi de Buac, fins que trobarem un trencall que s'adreçarà a ponent i ens atansarà a la pista que mena a Vallgorguina. Un cop en aquesta pista la seguirem en direcció llevant; passarem a frec de la font del Perdigot i de la font de la Figuerassa. La pista ens abocarà poc després a la Casa Nova de Pibernat, des d'on gaudirem d'extenses vistes. Finalment tornarem al punt d'origen serà davallant per una torrentera de més d'un quilòmetre de llargada que ens abocarà a la part del darrere del restaurant Sobirans, emplaçat just a l'altra banda de l'esplanada on hem estacionat el vehicle.

Prendrem com a punt de partida el Parc de Lourdes, situat a només dos quilòmetres al nord-oest del nucli urbà d'Arenys de Munt.

S'hi accedeix per la carretera de Lourdes que és una pista forestal que surt del poble. Des de l'encreuament de la carretera BV-5031 amb la Rambla de Francesc Macià (està indicat el Parc de Lourdes), només cal remuntar la riera durant quilòmetre i mig, fins que arribem a la zona de lleure del Santuari de Lourdes, on trobarem a mà esquerra una àmplia esplanada per estacionar el vehicle amb comoditat (si és festiu cal que matineu, doncs s'acaba omplint).

Malgrat que és una còmoda excursió, cal tenir en compte els últims 1200 metres de baixada per la torrentera; en alguns trams, pocs, caldrà acular-nos o bé fer algun saltet.