Parc del Molí Nou (Moià) - Pantà de Moià - El Passerell - Font de Passerell - Font Montserrat - Font Isabel - Mina de la Font de l'Avi - Molí de la Crespiera - El Riu - Els Picanyols - Font del Bosquet - Parc del Molí Nou.

DistànciaDuradaAlçada mínimaAlçada màximaDesnivell pujantDesnivell baixantDificultatSenyalitzatPunts d'aiguaData de l'excursió
9.0 Km2h 45'693 m817 m250 m250 mFàcilNoSi31-12-2017

WikilocWikilocGoogleMapsGoogleMapsClica una de les icones de l'esquerra per descarregar-te el TRACK de la caminada.

Introducció:

Tancarem l'any 2017 fent una sortida matinal per l'extrem nord-oriental del terme municipal de Moià. Es tracta d'una ruta circular d'uns nou quilòmetres sense gaire desnivell. En el decurs del trajecte coneixerem diferents fonts boscanes i un derruït molí que ens depararà una agradable troballa; unes escales de cargol fetes de peces de pedra tallades que han sobreviscut més de 400 anys.
En aquesta ocasió rajaven les fonts de Passarell, Montserrat i la Mina de la Font de l'Avi. La font del Bosquet i les dues del parc del Molí Nou son d'aigua de xarxa, per tant també rajaven. La font Isabel restava eixuta.

Prendrem com a punt de partida el parc del Molí Nou, una zona de pícnic ben situada al costat de la riera i amb molts arbres, lloc ideal per fer-hi una estada, principalment a l?estiu.
Venint de Castellterçol per la C-59 hem de seguir aquesta carretera creuant Moià en direcció nord fins que siguem gairebé al final del nucli urbà. Un cop passada l'escola Pia que deixem a l'esquerra girem a la dreta pel carrer Joaquim Sala Maurell. 450 metres després el carrer mor en una cruïlla on cal tombar a l'esquerra, engegant per una pista forestal de terra. Seguint-la durant mig quilòmetre ens durà al parc del Molí Nou. Un cop travessada la riera, just al començament d'un revolt a la dreta, cal trencar a l'esquerra i seguir una cinquantena de metres fins una àmplia esplanada on podem estacionar el vehicle.