Àrea recreativa de les Pollineres - Font de les Pollineres - Refugi de les Pollineres - Estany Petit de la Pera - Estany Gran de la Pera - Refugi dels Estanys de la Pera - Àrea recreativa de les Pollineres.

DistànciaDuradaAlçada mínimaAlçada màximaDesnivell pujantDesnivell baixantDificultatSenyalitzatPunts d'aiguaData de l'excursió
5.0 Km1h 30'2,131 m2,357 m231 m231 mFàcilA tramsSi9-08-2020

WikilocWikilocGoogleMapsGoogleMapsClica una de les icones de l'esquerra per descarregar-te el TRACK de la caminada.

Introducció:

Clàssica excursió per l'entorn de la petita regió lacustre dels estanys de la Pera, situats a la part occidental de la Cerdanya, a tocar del principat d'Andorra, a la capçalera del circ que formen la Serra d'Airosa, el Pic de Monturrull, Pic de Perafita i la Serra de Sirvent.
Prendrem el refugi de les Pollineres com a punt de partida. La pujada la farem per la pista forestal, xino-xano, fent ziga-zagues, apropant-nos a l'estany Petit de la Pera. A continuació farem cap a l'estany Gran de la Pera i des d'aquí passarem pel refugi dels Estanys de la Pera. Finalment baixarem a les Pollineres per un camí molt agradable de fer que segueix en tot moment el GR-10-11 i alhora el número 1 dels "senders de Cerdanya".
Trobarem punts d'aigua a la font de les Pollineres, per bé que donada l'alçada en que ens trobarem també podrem beure de molts rierols.

Començarem la caminada a l'àrea recreativa de les Pollineres. Per accedir-hi ens aproparem a Martinet per la carretera N-260 que va de Puigcerdà a la Seu d'Urgell. Un cop a Martinet ens desviarem per la carretera LV-4036 cap a Lles de Cerdanya. L'accés no és complicat, si bé la carretera és revirada i el pendent fort; no obstant això, el paisatge resulta engrescador i variat al llarg de tot el seu traçat. Passat Travesseres i abans d'arribar a Lles de Cerdanya, es pren un trencall a l'esquerra que duu a Aransa. Des d'Aransa cal pujar per una pista asfaltada fins les pistes d'esquí nòrdic del Fornell. Un cop allí se segueix per la pista forestal sense asfaltar que s'enfila cap al refugi de Prat Miró i arriba a les Pollineres, on estacionem el vehicle.

Ens trobem en una zona d'alta muntanya. S'ha de ser prudent i estar preparat per un canvi de temps sobtat.