Plan des Artiguetes (Vielha e Mijaran) - Saut deth Pish - Hònt deth Saut deth Pish - Refugi deth Saut deth Pish - Estanh de Varradòs - Arriu de Varradòs - Plan des Artiguetes.

DistànciaDuradaAlçada mínimaAlçada màximaDesnivell pujantDesnivell baixantDificultatSenyalitzatPunts d'aiguaData de l'excursió
3.0 Km1h 15'1,553 m1,686 m145 m145 mFàcilA trams---25-09-2022

WikilocWikilocGoogleMapsGoogleMapsClica una de les icones de l'esquerra per descarregar-te el TRACK de la caminada.

Introducció:

Curta caminada a la vall de Varradòs per contemplar l'impressionant salt d'aigua del Saut deth Pish. El punt d'inici de la ruta es troba al Plan des Artiguetes, des d'on en pocs minuts s'arriba als salts d'aigua. Una passejada pels voltants de la bonica cascada i del refugi ens permet descobrir l'increïble paisatge de la zona, on destaquen el magnífic bosc de Siesso i el petit llac de muntanya de Varradòs. Per allargar la sortida, remuntarem un tram del riu Varradòs fins el pont que el salva, des d'on baixarem per la pista a trobar l'aparcament.

A 5 km de Vielha baixant per la carretera N-230 cap a França trobem eth Pònt d'Arròs. En aquest punt, a mà dreta, neix la pista forestal asfaltada que en aproximadament 12 quilòmetres arriba al Plan des Artiguetes, on ens espera una zona habilitada per aparcar el cotxe.

La millor època per visitar i gaudir d'aquest magnífic paisatge d'aigua i vegetació és des de finals de primavera fins a finals de tardor. Fora d'aquesta època, és molt probable trobar-hi neu i per tant l'accés en cotxe per la vall de Varradòs pot ser més difícil.
Des del Plan des Artiguetes, la pista continua uns quilòmetres més, encara que ara ja només és apta per vehicles alts, fins arribar al coll de Varradòs a uns 2.000 metres d'altitud des d'on es pot accedir a la vall del riu Unhòla i arribar fins a Bagergue, molt recomanable per les excepcionals vistes.