Aparcament de la Font de la Costa (Tavascan) - Font de la Costa - Cabanya de l'Estany del Port - Estany Xic -Estany del Port - Aparcament de la Font de la Costa.

DistànciaDuradaAlçada mínimaAlçada màximaDesnivell pujantDesnivell baixantDificultatSenyalitzatPunts d'aiguaData de l'excursió
3.0 Km1h 45'1,809 m2,040 m226 m226 mFàcilSiSi23-08-2023

WikilocWikilocGoogleMapsGoogleMapsClica una de les icones de l'esquerra per descarregar-te el TRACK de la caminada.

Introducció:

Us proposo una excursió curta pel Parc Natural de l'Alt Pirineu que ens portarà a descobrir dos estanys: el Xic i el del Port, un a tocar de l'altre. Hi trobareu un dels paisatges més típics de l'alta muntanya, un entorn idíl·lic que convida a la calma.
L'itinerari s'enfila resseguint l'antic camí transfronterer que comunicava a peu la Vall de Cardós amb l'Ariege, tot permetent visitar un dels estanys d'origen glacial més atractius i tanmateix assequible de la vall, l'estany del Port.
Tot pujant es troba la surgència natural de la Font de la Costa, la cabana de pastor de l'estany Xic, i seguidament l'estany del Port que es pot seguir planejant fins la seva cua.
La ruta presenta un cert desnivell, ideal per aquelles persones que estan acostumades a caminar per la muntanya. En quan a l'itinerari, està ben senyalitzat, tothora seguirem les marques blanques i vermelles del GR. La tornada serà desfent el mateix camí, no hi ha pèrdua.

Podeu deixar al cotxe a la zona d'aparcament que hi ha a la Font de la Costa, on comença la ruta.
Per arribar al punt de sortida cal anar fins a Tavascan, travessar el poble i després girar a l'esquerra cap a l'estació d'esquí de Tavascan, o cosa que és el mateix, el refugi de la Pleta del Prat. És una carretera asfaltada que anirem seguint fins passat el pantà de Graus i el petit nucli de Quanca. En aquest punt, agafem una pista que engega a mà dreta i ja no la deixem fins al capdamunt. La pista per arribar-hi no es troba en gaire bon estat, els cotxes baixos poden tenir certa dificultat.

Ens trobem en una zona d'alta muntanya. Cal ser prudents i estar preparats per un canvi sobtat del temps, consulteu la previsió meteorològica. Porteu calçat i rova adequada segons l'estació de l'any.