Font de l'Esquirol

Argentona (Maresme )
Última visita:Febrer 2022
I-082  Clica per enllaçar amb la caminada I-082. I-143  Clica per enllaçar amb la caminada I-143. I-211  Clica per enllaçar amb la caminada I-211.

Es localitza al veïnat de Lladó, sota el camí de Burriac, al costat de la llera dreta del torrent de Burriac i a escassos 15 metres al nord de la font de l'Esquirolet. Està envoltada d'alzines, sureres, marfulls i galzerans, entre d'altra vegetació.
Per accedir-hi cal situar-se al començament de la pista forestal que puja al castell de Burriac (pujant pel passeig de Burriac en direcció ponent, seguint els indicadors cap al Castell de Burriac, just a mig revolt a la dreta, on hi ha un cartell anunciant que a partir d'aquest indret comença el "Parc de la Serralada Litoral"). Comencem a caminar sense asfalt per la pista forestal, en direcció sud-oest. Uns 100 metres des del començament, deixem la font del Camí a mà esquerra i alhora descrivim un revolt a la dreta. Uns 60 metres més endavant trenquem per un corriol descendent que surt per la dreta i s'endinsa en el bosc. Al cap de només un centenar de metres som a la font de les Sureres. Just al davant d'aquesta font, a l'altra banda de la riera, cap a l'esquerra, segueix un caminet que es va endinsant pel bosc d'alzines; l'agafem. Després de només 60 metres passem a frec de la font de l'Esquirolet que ens queda a mà dreta a peu de camí. Seguim escassos 15 metres pel mateix camí i ja veiem a baix a l'esquerra, a l'altra banda del torrent, la font de l'Esquirol. Una petita passera ens hi atansa.

Restaurada l'any 1996 pel Grup de Fonts. El conjunt queda en una terrassa rectangular enlairada respecte el torrent i arrecerada per un muret baix de pedra amorterada. Una passera d'obra que salva el torrent de Burriac ens permet entrar-hi per un costat i un pontet amb baranes de troncs que travessa un petit xaragall ho fa per l'altra banda.

La font consisteix en un mur frontal de pedra lligada, d'un metre d'alçada per uns tres d'amplada, amb brocada metàl·lica, bancada de pedra a banda i banda de la mateixa i petita era de terra amb límit de pedra. L'aigua cau a un bassal quadrat de pedra situat per sota del nivell del sòl i desguassa al torrent. A l'esquerra del frontal podem observar una rajola de ceràmica amb el nom de la font, l'any de la seva restauració i un dibuix representant un simpàtic esquirol.