Fonts Altes

Castellar del Vallès (Vallès Occidental )
Estat:Deixada
Cabal:Eixuta
Última visita:Gener 2024
I-073  Clica per enllaçar amb la caminada I-073. I-269  Clica per enllaçar amb la caminada I-269.

La localitzem dins el bosc, a l'extrem nord del terme municipal, a la vessant oest del Puig de la Creu. La font queda 25 metres per sota de la pista que puja al Puig de la Creu provinent del mas Canyelles.
Per accedir-hi prenem com a punt de referència la plaça Major de Castellar del Vallès. Ens situem a la cantonada dels carrers Major i Centre. Pugem pel carrer Major, seguim pel carrer del General Boadella, travessem la plaça Mestre Gelonch i continuem pel carrer Sant Llorenç fins a la cantonada amb el carrer de Canyelles que fem a l'esquerra. Un cop en aquest carrer, agafem el primer carreró que surt per la dreta. Deixem enrere un grup de cases i esdevé un camí cimentat que circula entre horts. Aviat travessem un pont que salva el torrent de Canyelles i tot seguit passem a frec d'un dipòsit d'aigua municipal. Un centenar de metres més endavant anem a parar a una pista forestal de terra que ens talla, la pista de Can Cadafalc, que fem a l'esquerra. Al cap de 75 metres la pista es bifurca; defugim el brancal de l'esquerra que baixa a buscar el torrent, continuem la còmoda pista que marxa en direcció nord, planerament i sempre paral'lela a la riera que ens queda a mà esquerra. Uns 150 metres més tard rebutgem un camí ascendent que surt per la dreta i que duu a la font dels Casots, 150 metres després creuem la Pedrera del Cente i a continuació traspassem una portalada que ens indica que estem en un camí particular, prohibint el pas als vehicles motoritzats. 425 metres més amunt deixem a mà esquerra el camí que dóna accés al Mas Canyelles i 50 metres després abandonem la pista i trenquem a la dreta per una pista de desboscar ascendent que marxa inicialment en direcció sud-est.
Encara no 100 metres més amunt descrivim una corba a l'esquerra, passada la qual defugim una drecera que s'enfila per la dreta i ens duria a la font de l'Esquirol. Nosaltres seguim sempre per la pista, en lleugera pujada i sense fer cas als altres camins que ens menen. Al cap de 675 metres rebutgem un corriol a la dreta que baixa a buscar la font de l'Esquirol i que és el final de la drecera que hem obviat al començament de la pista. Una mica més de 300 metres més tard som en una intersecció de camins; el que surt per l'esquerra puja al Puig de la Creu, nosaltres seguim pel brancal de la dreta. Compte, doncs només 25 metres més avall, a mà esquerra, trobem les Fonts Altes. Un pilonet de pedres amuntegades a peu de camí ens l'assenyala.

Es tracta d'una petita construcció adossada al marge, feta d'obra rematada amb ciment. No disposa de broc ni pica ni bassal, només un forat a la part alta per on raja l'aigua en episodis molt humits.

A la dreta del frontal hi tenim una rajola de terrissa amb el nom de la font gravat, l'any 1997 i l'escut del Centre Excursionista de Castellar.