Font de Cal Nasi

Alçada:1,148 m
Cabal:Abundant
Última visita:Desembre-2013

Emplaçada sota el camí que porta al Serrat Roig, a la llera esquerra del torrent de Bruguera, al costat del pont que el creua. Per accedir-hi ens situem a la sortida del poble per la part baixa, a la pista cimentada que porta al Serrat Roig; l'ultima casa que trobem a la dreta és Can Cases amb la seva capella a la cantonada de la finca, a l'esquerra ens queda la font de la Creu. De seguida deixem a la dreta un transformador elèctric i uns 75 metres després, davant de Cal Nasi, abans de creuar el torrent de Bruguera per un pont, ens desviem de la pista per un caminet herbat i descendent a la dreta, entre una barana de pedra i l'avellanosa. Travessem el torrent a gual i davant nostre tenim la font.

Bonica font, adossada a un mur de pedra en angle recte que sustenta el camí que passa pel damunt. L'aigua brolla generosament per una pedra en forma de canal disposada a la part baixa del mur de més a l'esquerra que fa de frontal i cau a un llarg abeurador que descansa a terra; després passa a un gran safareig que queda a la dreta, a un nivell inferior i formant angle. A continuació del safareig trobem una caseta d'obra arrebossada, amb la teulada ondada de pedra. L'entorn és molt agradable i fresc, tant el frontal com les parets de l'abeurador i del safareig estan cobertes de molsa.