Font dels Castanyers

Figaró-Montmany (Vallès Oriental )
Última visita:Novembre-2014

Localitzada a uns 150 metres al sud-est en línia recta de l'ermita romànica de Sant Pere de Vallcàrquera, a uns 70 metres per sobre de la riba esquerra de la riera de Vallcàrquera, en una raconada del corriol que des del pont del Molí puja a la Creu de Can Plans. Per accedir-hi ens situem a la pista cimentada que porta al veïnat de Vallcàrquera, just davant de la font del Molí. Des d'aquí seguim el corriol que neix al costat de l'antic molí tot creuant un pont. El corriol s'endinsa en un bosc de ribera, guanya alçada poc a poc, alhora que marxa en sentit més aviat sud-est. Al cap d'uns 200 metres ignorem unes escales que surten per l'esquerra a buscar la riera i uns 175 metres més amunt arribem a un eixamplament del camí, amb l'amagada font en un racó a la dreta.

És una bonica font adossada al marge de la muntanya, en un petit replà. Consta d'un muret de pedra lligada, de metre i mig de llargada per metre d'alçada, lleugerament còncau i arrodonit. L'aigua raja per un tub de ferro encastat a la part baixa i cau en un bassal quadrat arran del sòl que està empedrat.

L'indret és tranquil i acollidor, amb dos bancs de fusta que ens conviden a reposar i gaudir de l'entorn. La diversitat d'arbres és notable; fent costat als castanyers hi ha verns, freixes, pollancres, oms, avellaners i altres espècies pròpies d'un bosc de ribera. Alguns d'ells els hem trobat identificats al llarg del camí.