Font del Rector Antiga

Sant Just Desvern (Baix Llobregat )
Estat:Deixada
Cabal:Eixuta
Última visita:Juny 2016

Trobem les restes d'aquesta font al nord-est del terme municipal de Sant Just Desvern, a la capçalera del torrent de la Font del Rector, al marge del camí que porta al coll de Can Cuiàs.
Els seus accessos estan ben indicats i ens hi podem atansar des de diferents punts del municipi. Una de les maneres d'arribar-hi és des del coll del Portell, al qual ens hi duu en uns 400 metres una pista forestal de terra que arrenca davant de les instal·lacions del club de tennis Ciutat Diagonal. Un cop al coll del Portell, cal abandonar la pista que dúiem i prendre un ample vial descendent que surt per la nostra esquerra en direcció oest, cap a Can Baró. Al cap d'uns 425 metres des que hem deixat enrere el coll del Portell, arribem a un encreuament de camins; rebutgem tant l'ample vial que continua recte com un parell de petits corriols que se'n van per l'esquerra, nosaltres prenem una sendera que arrenca per la dreta, en direcció més aviat nord-est. El camí s'endinsa en el bosc al mateix temps que presenta una lleugera baixada. Uns 350 metres més avall deixem a l'esquerra un trencall que baixa a Can Baró i només una vintena de metres més enllà, en una raconada ombrívola del camí a mà dreta, tenim les restes de la font del Rector Antiga.

La part que es conserva està coberta de vegetació i és formada pel que queda de les quatre parets d'obra vista de la vella cisterna i part de la volta que cobria la font. No es conserva el tub.

Una trentena de metres més avall, a la llera del torrent, hi ha la nova font del Rector.