Font del Ferro

Sant Just Desvern (Baix Llobregat )
Última visita:Juny 2016

Localitzada a l'extrem més nord oriental del terme municipal de Sant Just Desvern, a la capçalera del torrent que porta el seu nom i a uns 400 metres a llevant del turó de la Tina.
Els seus accessos estan ben indicats i ens hi podem atansar des de diferents punts del municipi. Una de les maneres d'arribar-hi és des de la plaça Mireia (Esplugues de Llobregat), on s'hi ubica l'àrea d'esbarjo de la Font de la Mandra. Ho fem en direcció nord-est i lleugera pujada pel voral esquerra del carrer cimentat, on disposem d'un passeig de terra arranjat amb alguns esglaons de fusta. De seguida rebutgem un corriol que se'n va per l'esquerra (que també el podríem prendre, però ho explicaré pels camins assenyalats). Una cinquantena de metres més endavant passem a frec d'un petit promontori que ens queda a mà esquerra, amb un banc per seure al capdamunt, passat el qual, abandonem el camí cimentat que ens ha acompanyat i girem a l'esquerra per un ample camí de terra descendent. Una mica més de 150 metres més avall, trenquem a la dreta per un senderó descendent que s'endinsa en el bosc i que uns 125 metres més avall ens duu davant la font.

El conjunt està format per la paret de la font i la plataforma de descans, aquesta és de fusta i de grans dimensions, amb bancs per seure i una barana que ens protegeix del torrent. La paret de la font aguanta el marge, és feta d'obra arrebossada, té uns quinze metres de llarg per uns dos d'alçada i està aixoplugada per un embigat de fusta sense teulada, sustentat per unes columnetes de ferro. L'aigua raja per un gruixut broc de ferro situat a la meitat de la paret, cau a una pica quadrada integrada a un llarg banc, tant com ho és la paret, i a través de dos recs que arrenquen a banda i banda de la pica i que ressegueixen tot el banc, desguassa a dues bassetes que hi ha al final de cada cap.

Sembla ser que aquesta font raja gairebé tot l'any.

Just abans, al costat esquerre del caminet, hi ha un magnífic exemplar de roure.