Font Trobada

Terrassa (Vallès Occidental )
Última visita:Novembre 2016

No confondre aquesta font amb una altra del mateix nom erigida al bell mig de la ciutat Terrassa, a la placeta de la Font Trobada, situada a la cruïlla formada pels carrers de Sant Pere, dels Gavatxons i el raval de Montserrat.

La font Trobada que ens ocupa en aquesta fitxa es localitza a l'extrem més al nord del terme municipal de Terrassa, a la llera del torrent de Fontalba i per sota del camí de Can Bogunyà.

Podem accedir-hi amb comoditat pel camí de la Carena de Can Carbonell, que s'agafa al punt quilomètric 0,5 de la carretera BV-1274 que porta al Parc Audiovisual de Catalunya. D'aquí surt una pista cimentada que puja a Leitat (Technological Center) on podem estacionar el vehicle i continuar a peu. Creuem la cadena que tanca la pista i seguim el camí esmentat abans, ben assenyalat gràcies a les traces aportades pel Parc Agroforestal de Terrassa. L'ample vial ens porta 1,2 quilòmetres més amunt a enllaçar amb el camí de Can Bogunyà que farem a l'esquerra durant uns 1,1 quilòmetres més, fins que siguem a punt de travessar el torrent de Fontalba. Doncs uns 40 metres abans de creuar-lo, trenquem a l'esquerra per un corriol que ens baixa al torrent on ens espera la font.

Coneguda també com a font Petita de Can Roure.

La font queda a la mateixa llera del torrent, tota coberta d'heures, adossada al marge i construïda amb obra i pedra arrebossada amb ciment.

De la paret frontal surt un estret tub de ferro per on raja l'aigua i cau a una pica rectangular que descansa en un pedestal.

A banda i banda dues lleixes fetes amb lloses de pedra.