Font de Can Ginebreda

Gelida (Alt Penedès )
Estat:Deixada
Última visita:Novembre 2016

Trobarem aquesta font a uns 5 quilòmetres al sud del nucli urbà de Gelida, uns 250 metres al sud de Can Ginebreda de qui rep el nom.
Hi podem accedir des de la carretera de Sant Sadurní, la C-243b, entre la Valenciana i Martivell. Aproximadament al punt quilomètric 11,8 de l'esmentada carretera, a mitja corba, arrenca una pista forestal que marxa en direcció sud-est. Sense deixar-la, uns 2,1 quilòmetres després ens aboca a una cruïlla de camins; a l'esquerra ens queda la capella de la Mare de Déu de la Salut i al seu costat el camí que porta a Can Ginebreda. Hem d'agafar la pista que surt per la dreta en sentit sud-oest. Només començar trobem un corriol descendent que baixa per la dreta a trobar una bassa ben visible des del camí. Al costat de la bassa i a l'ombra d'uns plataners hi ha la font.

La font queda un xic enlairada respecte la bassa que té a escassos dos metres, enclotada metre i mig per sota del nivell del replà i arrecerada per tres parets d'obra arrebossada que formen angle recte i tanquen l'espai. És accessible gràcies a uns estrets esglaons que hi baixen. A sota hi trobem la sortida de l'aigua, malgrat que no es veu cap broc i el bassal deu estar colgat de terra. L'aigua surt de la part baixa de la paret central i s'escola pel paviment fins acabar alimentant la bassa.

En alguna fotografia a la xarxa he pogut veure que sota el broc i ha un bassal arrodonit des d'on arrenca un canal obert per on desguassa l'aigua.

Sembla ser que sempre raja.