Font de la Formiga

Sant Hilari Sacalm (Selva )
Coordenades GPS:41.9137,2.5261 Clica per veure la ubicació.
Última visita:Desembre 2016

Erigida dins el bosc, a uns 5 km al nord/nord-est del nucli urbà de Sant Hilari Sacalm, al final de la Ruta que porta el seu nom i a escassos 100 metres del bonic salt del Soler.
Hi podem accedir des de la pista del Sobirà; escassos 100 metres abans d'arribar a Can Calabrés disposem d'una petita esplanada habilitada com aparcament. Des d'aquí només cal seguir les biguetes informatives que ens assenyalen la Ruta de la Font de la Formiga, no hi ha possibilitat de perdre's. Si seguim les traces de la ruta, al cap d'uns 2,2 quilòmetres arribarem a un eixamplament del camí amb un pal informatiu que ens diu que som al final de la ruta esmentada. En aquest punt cal baixar per uns esglaons que arrenquen per l'esquerra i ens duen a una fondalada on ens espera la font.

Es tracta d'una bonica i completa font, ubicada en un racó d'una agradable fondalada per sota del camí. La cisterna de captació, feta de pedra i forma arrodonida, sobresurt de la paret rocallosa de la muntanya a la qual està adossada. L'aigua raja per un broc d'acer inoxidable encastat al mig i cau a directament al terra per on s'escola fins a tributar al torrent de la Font del Gavatx, a una cinquantena de metres més avall.

A l'esquerra, en una roca que sobresurt de la paret rocallosa, hi ha escrit el nom de la font en lletres blanques.

Completen el conjunt una taula de pedra i uns rocs de grans dimensions distribuïts al seu voltant que fan de seients.

Del davant de la font arrenca un corriol ben fressat que marxa en direcció més aviat sud i que en menys de 75 metres ens aboca al torrent de la Font del Gavatx. Seguint el seu curs per la llera dreta durant uns 20 metres més, tindrem l'oportunitat de conèixer el bonic salt del Soler.