Font del Serradell

Sales de Llierca (Garrotxa )
Última visita:Març 2017

Localitzada a uns 6,5 quilòmetres al nord en línia recta de Montagut, a peu de la pista que porta de Sadernes al coll de Faja, uns 550 metres abans d'arribar a l'església de Sant Andreu de Gitarriu.
Per accedir-hi ens podem aproparem al nucli de Montagut i d'aquí seguirem per la carretera GIV-5231 que en 5,5 quilòmetres ens duu a Sadernes. Uns 300 metres abans d'arribar al petit veïnat de Sadernes, cal abandonar la carretera i engegar a la dreta per una pista forestal que porta al coll de Faja. La pista és força revirada, amb trams cimentats i d'altres de terra. Seguint-la durant prop de 8 quilòmetres trobarem la font a mà esquerra i un magnífic roure a la dreta.

Una font ben apariada, sembla haver estat arranjada recentment. És una construcció tota ella de pedra i adossada al marge de la muntanya, formada per uns murs que formen angle recte a tres nivells d'alçada, com si d'unes grades es tractés, que alhora retenen les terres i també acullen la cisterna de captació.

A la part baixa del mur central hi trobem una de les sortides de l'aigua a través d'una aixeta de polsador. Aquesta aigua cau directament al terra, sense cap pica ni bassal.

Per l'extrem esquerra del mur, un broc fet amb dues teules contraposades aboca generosament l'aigua a un llarg abeurador de tres cossos que descansa directament al terra i ressegueix el marge rocallós de la muntanya. El tercer cos, el del final, és un vell safareig amb les lloses inclinades.