Bullidor de la Llet

Gisclareny (Berguedà )
Alçada:1,042 m
Última visita:Desembre 2017

Es troba a 4 quilòmetres al nord-est en línia recta del poble de Gisclareny, aproximadament un quilòmetre més al nord de la casa de colònies de la Salle Natura, coneguda popularment com Cal Cerdanyola.
Des de Bagà agafem la carretera que surt en direcció nord-oest cap a Gisclareny. Després d'uns 2,2 quilòmetres abandonem la carretera i prenem una pista de terra en bon estat que surt per la dreta. 2,3 quilòmetres més enllà ens durà a la casa de colònies de la Salle Natura, on podem estacionar el vehicle en un espai habilitat davant la casa. Ja a peu continuem per la pista, deixem la casa a l'esquerra i la font Nostra a la dreta. Tot seguit creuem un pont sobre el riu del Pendís. Just a l'altra banda del pont hi ha un senyal que ens indica el camí cap al Bullidor de la Llet. Així doncs, abandonem la pista i agafem el camí que surt per la dreta en sentit nord i que remunta el riu o torrent del Pendís, també conegut com a torrent del Forat. Immediatament deixem enrere a la nostra esquerra l'Hostalet, una casa del segle XVI que actualment està mig derruïda. El sender s'estreny i es fica en el bosc, en lleugera pujada. Seguim en tot moment les marques blanques i grogues de l'itinerari marcat dels Empedrats, el PR-C 125. Remuntem el curs del riu que ens acompanya a la dreta, el qual travessem 850 metres més amunt per un vell pont de pedra. Compte, just creuat el pont el camí gira envers l'esquerra, enfilant-nos per una zona rocosa. Els senyals blancs i grocs ens ajuden a identificar el camí. Una trentena de metres després arribem a una bifurcació; rebutgem el brancal de la dreta que segueix el camí dels Empedrats i trenquem a l'esquerra. El camí s'endinsa en un bosquet i baixa fins al riu del Pendís, que tornem a creuar, ara a través d'una passarel'la de fusta. A continuació ens enfilem pel vessant del barranc i guanyem alçada. Arribem a un primer mirador que hi ha sobre una espècie de canal natural que l'aigua ha modelat a la roca. Deixem enrere aquest mirador i seguim pujant uns metres més fins arribar una petita clariana i un senyal vertical, som a l'impressionant Bullidor de la Llet.

Espectacular font natural que brolla d'entre unes fissures que hi ha en una gran paret de roca calcària.

En períodes plujosos o durant l'època del desglaç el brollador és espectacular i esdevé una de les fonts naturals més remarcables de tot el Berguedà.