Font del Racó

Terrassa (Vallès Occidental )
Última visita:Juny 2023

Localitzada dins la propietat de Can Guitard de la Muntanya, uns 600 metres al nord/nord-oest en línia recta del mas. La font queda uns 45 metres més amunt del torrent dels Caus (en algun mapa li diuen ja riera de Gaià) i a la llera d'un petit torrent secundari.

Al punt quilomètric 4,9 de la carretera B-122 que porta de Terrassa a Rellinars arrenca una pista forestal de terra que condueix a Can Guitard de la Muntanya, però tingueu en compte que és una finca privada i està prohibida la circulació motoritzada, cal anar-hi a peu.

La pista és ampla i presenta una lleugera baixada, marxa una bona estona en paral·lel amb la carretera que ens queda a sobre a la dreta, després es va allunyant. Quan portem 600 metres des de la carretera deixem un camí ascendent a la dreta i 200 metres després creuem el torrent dels Caus a gual.

Un cop a l'altra banda, si la riera baixa eixuta o amb poc cabal, cal remuntar-la durant 35 metres. A peu de riera trobarem un rètol de fusta indicant-nos la direcció a seguir, a l'esquerra. Trenquem a l'esquerra per un corriol que s'enfila bosc amunt en direcció oest durant escassos 45 metres, on un pal informatiu amb un cartell al capdamunt ens confirma que ja hi hem arribat. Un cop aquí hem de baixar a la llera del torrent per uns rudimentaris esglaons picats a la terra.

Si la riera baixa plena i no voleu mullar-vos els peus, us recomano resseguir la riera pel seu marge dret però per dins el bosc durant només 35 metres, fins que trobeu el rètol que assenyala la font a l'esquerra.

La font és una surgència natural enmig d'un entorn humit i ple d'exuberant vegetació.

Cal baixar a la llera del torrent per poder veure l'aigua caient en cascada des de dos metres d'alçada i formant un bassal.

Disposa d'un tub de plàstic per on raja l'aigua.