Font del Troncó

Terrassa (Vallès Occidental )
Coordenades GPS:41.6085,1.9834 Clica per veure la ubicació.
Última visita:Febrer 2019

Localitzada a la serra del Troncó de qui rep el nom, situada al nord del terme municipal de Terrassa.

Ens situem al punt quilomètric 6,3 de la carretera B-122 que porta de Terrassa a Rellinars, això és, si anem cap a Rellinars, just 450 metres abans d'arribar al trencall dels Caus del Guitard. Aquí arrenca per la dreta una pista que marxa en direcció nord al començament. De seguida es bifurca i prenem el brancal de la dreta, en lleugera pujada. No hi ha pèrdua, l'ampla pista guanya alçada serpentejant en sentit més aviat nord-est. Quan portem 600 metres rebutgem un camí descendent que surt per la dreta que ens duria a la font del Troncó de Baix, continuem per la pista principal. De mica en mica ens anirem adreçant cap al sud. Al cap d'un quilòmetre des de que hem deixat l'últim trencall a la font del Troncó de Baix enrere som al costat de la font del Troncó.

No confondre aquesta font amb la font del Troncó de Baix, emplaçada uns metres més avall.

Bonica i agraïda font boscana erigida a peu de pista. Es tracta d'una petita paret de pedra lligada i adossada al marge. Disposa de dues sortides d'aigua; la principal és la que queda més abaix, regulada per una aixeta de maneta, la superior és el sobreeixidor, un broc de ferro que només vessa en episodis molt humits. A sota hi ha un bassal rectangular de pedra que recull l'aigua, amb la particularitat que la seva base és una placa de marbre blanc, igual que la que podem trobar a la font del Senyor Ramon.

L'aigua desguassa tot travessant el camí i s'escola per la muntanya, formant un petit torrent que tributa aigües avall al torrent de les Foradades.

Uns cinc metres a l'esquerra de la font veiem una surgència d'aigua que possiblement sigui provinent de la pròpia captació de la font.