Font del Troncó de Baix

Terrassa (Vallès Occidental )
Última visita:Febrer 2019

Localitzada entre la serra de la Pólvora i la serra del Troncó de qui pren el nom, situades al nord del terme municipal de Terrassa.

Ens situem al punt quilomètric 6,3 de la carretera B-122 que porta de Terrassa a Rellinars, això és, si anem cap a Rellinars, just 450 metres abans d'arribar al trencall dels Caus del Guitard. Aquí arrenca per la dreta una pista que marxa en direcció nord al començament. De seguida es bifurca i prenem el brancal de la dreta, en lleugera pujada. No hi ha pèrdua, l'ampla pista guanya alçada serpentejant en sentit més aviat nord-est. Quan portem 600 metres abandonem la pista principal i trenquem a la dreta per un sender descendent. El camí davalla fent ziga-zagues en direcció sud-est i al cap de 350 metres trobem una petita clariana a l'esquerra on s'hi ubica la font del Troncó de Baix.

No confondre aquesta font amb la font del Troncó, emplaçada uns metres més amunt.

La font queda directament al marge de la muntanya, a només tres metres del camí.

Disposa de dos brolladors situats a diferent nivell i a uns dos pams de distància. El superior és un estret broc arran del marge per on brolla un fil d'aigua que cau directament al terra. L'altre, l'inferior és un tub de ferro encastat a la roca i que el dia de la nostra visita no rajava.