Font de la Verge de l'Abellera o del Bullanga

Prades (Baix Camp )
Última visita:Abril 2019

Emplaçada en plenes Muntanyes de Prades, dins el bosc de castanyers de les Abelleres i al costat del sender que puja de Capafonts a Prades. La font queda per sota de l'ermita de l'Abellera, uns 120 metres al sud en línia recta d'aquesta.

Si sortim de Prades per la carretera T-704 en direcció a Capafonts, de seguida trobarem una pista cimentada a l'esquerra que ens durà a l'àrea de lleure de l'Abellera on podrem estacionar el vehicle.

Ja a peu, deixem a mà dreta unes taules de pícnic i tot seguit una font d'aigua de la xarxa amb vàries aixetes i una gran pica. Aquí veiem a mà dreta un cartell de fusta amb lletres verdes que ens assenyala el camí per baixar a la font de la Verge de l'Abellera, el qual prenem. El corriol està ben fresat i sempre davalla fent ziga-zagues per dins el bosc. Uns 225 metres més avall trobem un altre rètol que ens indica la font, la qual queda a l'esquerra del camí, en una raconada i darrere unes roques.

No confondre aquesta font amb la de l'Ermita de l'Abellera que està davant mateix de l'entrada a l'ermita.

L'aigua raja d'entre unes roques i és recollida per un broc de pedra a un pam d'alçada.

Damunt la font hi ha un cartell de fusta amb lletres verdes amb els dos noms pels quals es coneix la font.

A un parell de metres es troba una bassa que antigament recollia l'aigua de la font, avui en desús.