Fonts del Glorieta

Mont-ral (Alt Camp )
Cabal:Abundant
Última visita:Abril 2019

Les Fonts del Glorieta són el naixement del riu Glorieta. Estan ubicades dins l'Espai Natural de les Muntanyes de Prades, a uns 700 metres al sud i en línia recta del nucli urbà de Mont-ral, a la vessant sud dels cingles de Glorieta.

Si aneu d'Alcover a Mont-ral per la carretera TV-7041, quan sigueu a l'alçada del punt quilomètric 11,3 trobareu a l'esquerra la primera de les entrades al poble de Mont-ral, la preneu, és el carrer Ample. Al cap de 750 metres veureu a mà esquerra un camp de futbol abandonat, només queden les porteries rovellades, aquí podreu estacionar el vehicle.

L'itinerari que ve a continuació per anar a les Fonts del Glorieta té un desnivell de baixada d'uns 200 metres i està senyalitzat a trams. Us en faig cinc cèntims.

Al final de l'esplanada on hi ha l'antic camp de futbol, heu d'agafar la pista que arrenca per la dreta, amb un cadenat que barra el pas als vehicles i un cartell que indica l'Aixàviga. Continueu per aquesta pista que marxa en sentit més aviat sud-oest durant 375 metres, fins que trobeu un pal informatiu amb dues fletxes de color granat. Aquí us heu de desviar a l'esquerra per un camí en forta pendent i pedregós, en direcció a la Bassa de la Central. 125 metres més avall baixareu per unes pedres que formen una escala i us trobareu un senyal que indica les Fonts del Glorieta a l'esquerra. El sender s'endinsa en el bosc, al poc passareu a frec d'una bigueta que indica KM5. Abans de 200 metres anireu a petar a un camí transversal que us talla amb dos rètols, cap dels quals assenyala les Fonts del Glorieta. Heu d'anar a l'esquerra. De seguida franquejareu una barana de fusta, el sender perd alçada per la vall, a redós de la cinglera que us acompanya a l'esquerra. 400 metres després sereu al mirador de les Fonts, protegit per una barana. Cal continuar el camí escassos 30 metres més i trencar a la dreta per un corriol força dret que baixa a buscar el riu, on queda el bonic toll d'aigua de les Fonts del Glorieta.

Es tracta de diferents surgències d'aigua que brollen de les roques i aboquen a un bonic gorg, tot envoltat de parets quasi verticals i al costat d'uns petits salts d'aigua.

Espai d'alt interès i encant, val la pena visitar-lo.