Font de l'Avi

Viladrau (Osona )
Estat:Deixada
Última visita:Novembre 2019

Font situada dins el bosc, a uns 1,2 quilòmetres a l'oest del nucli urbà de Viladrau, una cinquantena de metres per sobre de la pista forestal que duu a Mas Molins.

Podem estacionar el vehicle a l'aparcament que hi ha davant del restaurant La Solana de Molins, al quilòmetre 1,7 de la carretera GI-520 que condueix de Viladrau a Seva. Ja a peu agafem la pista que passa per sota de l'aparcament, 100 metres després rebutgem un camí que se'n va per la dreta, continuem recte en direcció sud-est i lleugera baixada. 200 metres més endavant travessem el pont de pedra que salva la riera Major. Un cop passat el pont el camí gira envers la dreta, encarant-se a l'oest. 75 metres més enllà rebutgem un caminet que per l'esquerra es fica en un camp tancat per un filat i escassos 15 o 20 metres més tard hem de cercar un corriol ascendent i un xic desdibuixat que surt per l'esquerra i s'endinsa en el bosc. Seguint-lo una cinquantena de metres muntanya amunt som a la senzilla font de l'Avi.

La font és senzilla, quatre pedres que formen un muret de pam i mig d'alçada d'on sorgeix el broc de plàstic. L'aigua cau directament al terra escolant-se muntanya avall.

Cinc metres per damunt de la font hi tenim una rústega cisterna de captació, formada per quatre parets d'obra arrabassada i una coberta d'uralita.

L'aigua vessa a través d'una canonada, d'uralita també.