Aparcament estació d'esquí Vallter 2000 (Setcases) - Refugi d'Ulldeter - Font del Refugi d'Ulldeter - Pla de la Calma - Surgència al camí d'Ulldeter - Ruïnes del vell refugi d'Ulldeter - Font d'Ulldeter - Estany Fonedís - Surgència al camí de Núria - Pla de la Calma - Refugi d'Ulldeter - Aparcament estació d'esquí Vallter 2000.

DistànciaDuradaAlçada mínimaAlçada màximaDesnivell pujantDesnivell baixantDificultatSenyalitzatPunts d'aiguaData de l'excursió
3.0 Km2h 15'2,091 m2,403 m305 m305 mFàcilSiSi30-10-2022

WikilocWikilocGoogleMapsGoogleMapsClica una de les icones de l'esquerra per descarregar-te el TRACK de la caminada.

Introducció:

Veure on neix un riu és una bona excusa per fer una excursió i alhora una motivació per conèixer racons d'alta muntanya.
Avui us presento un clàssic de la zona. L'excursió s'endinsa per la vall de Carlat, al fons de la vall de Camprodon, seguint el curs del riu Ter, quan encara és només un rierol, fins trobar-ne el seu naixement, la font d'Ulldeter.
Sortirem de l'aparcament de l'estació d'esquí alpí de Vallter 2000, engegarem pel GR-11 o camí de Núria, passarem pel refugi d'Ulldeter, després ens atansarem a les restes del Vell refugi per conèixer el naixement del riu Ter. Per tornar, farem la volta a estany Fonedís i enllaçarem de baixada el camí de Núria fins el punt d'inici.

Prenem com a punt de partida l'aparcament que hi ha a l'últim revolt abans d'arribar a l'estació d'esquí de Vallter 2000.
Per arribar-hi des de Ripoll, es pren la carretera C-151 fins a Camprodon, se segueix per la GIV-5264 fins a Setcases i, des d'aquí es continua pujant fins a l'estació d'esquí de Vallter 2000. Passat el telecadira que surt al final del pla dels Hospitals (2.000 m, on poc abans hi ha l'hotel Pastuira), la carretera encadena 8 revolts consecutius. En el darrer, a la cota 2.100 m i un quilòmetre abans d'arribar a les instal·lacions de Vallter 2000, just abans d'un replà sota de la carretera que s'ha condicionat per a l'aterratge d'helicòpters (l'heliport), hi ha un aparcament on podem estacionar el vehicle.
Si aquest aparcament està ple, podeu estacionar-lo en un altre de més avall i pujar fins aquí resseguint el GR-11 que va pujant pel marge esquerre del riu Ter tocant tots els revolts parells.

Ens trobem en una zona d'alta muntanya, cal ser prudent i anar preparats per un canvi sobtat del temps.
A l'hivern seran necessàries botes de neu amb paraneus o bé raquetes de neu.