Font de Cal Moner

Camprodon (Ripollès )
Alçada:1,014 m
Accés:Permès, però dins de propietat privada.
Estat:Deixada
Última visita:Octubre 2022

La font queda al costat de ponent de l'enrunat mas de Cal Moner de qui rep el nom, situat aquest a 1,2 quilòmetres a l'oest de la vila de Camprodon.

Situem-nos al carrer Espinalba on disposem d'un aparcament. Caminem en sentit nord-oest fins al final de l'esmentat carrer. Un cop s'acaba el carrer, defugim el camí que surt d'enfront i duu a la font de la Forcarà, nosaltres fem a l'esquerra, travessem una esplanada i tot seguit som en una bifurcació; el brancal cimentat de la dreta ens conduiria a Llanars, nosaltres prenem la pista de terra que surt per l'esquerra en direcció inicialment est. No deixem la pista i un quilòmetre més amunt serem al costat de la masia de Cal Moner. Passem a frec seu, deixant-la a la dreta, i al final ja veurem la font a mà dreta, lleugerament enlairada.

El conjunt està format per un llarg abeurador de pedra adossat al marge mitjançant una paret de pedra seca que reté les terres.

L'aigua, quan raja, ho fa per un broc de plàstic situat al capdamunt i centrat. Sota el brollador hi ha una formació tosca prou gran, mostra del temps que ha anat escolant-se l'aigua.

A la dreta hi ha un abeurador més petit de ciment.

L'aigua sobrant anava a un safareig que està al seu costat esquerra i que deduïm havia estat cobert.

Tot el conjunt es troba en estat de gran abandó.

Val la pena puja pel marge i gaudir de les àmplies vistes.