Font de la Costa

Tavascan (Pallars Sobirà )
Alçada:1,883 m
Cabal:Abundant
Última visita:Agost 2023

Emplaçada dins el Parc Natural de l'Alt Pirineu, a peu del camí que puja al port de Tavascan, uns 400 metres per damunt de l'aparcament.

Per arribar al punt de sortida cal anar fins a Tavascan, travessar el poble i després girar a l'esquerra cap a l'estació d'esquí de Tavascan, o cosa que és el mateix, el refugi de la Pleta del Prat. És una carretera asfaltada que anirem seguint fins passat el pantà de Graus i el petit nucli de Quanca. En aquest punt, agafem una pista que engega a mà dreta i ja no la deixem fins al capdamunt, on trobem un aparcament ple de rètols i un plafó informatiu. La pista per arribar-hi no es troba en gaire bon estat, els cotxes baixos poden tenir certa dificultat.

A partir d'aquí engeguem a peu per un senderó ascendent i ben fresat que marxa en sentit nord, seguint les característiques franges blanques i vermelles del GR, en direcció al port de Tavascan. La pujada és prou dreta però assequible. Al cap de 400 metres som a la font de la Costa, que es troba en un punt molt costerut.

Es tracta d'una cabalosa surgència natural que brolla d'entre les pedres.

Damunt de la surgència principal s'hi ha obrat una font. Unes pedres fan de contenció i d'aquí surt un broc de ferro per on raja l'aigua.

Al costat de la font hi ha un rètol metàl·lic on hi havia el nom de la font, ara està escapçat i només s'hi pot llegir la part inferior del cartell.