| 42.2001,1.7798Clica per veure la ubicació. | |
| 1,622 m | |
| Lliure | |
| Natural | |
| Ben conservada | |
| Condicionada a les pluges | |
| Maig 2024 |
Es localitza a només 30 metres al sud-est de la Mina Nova de Coll de Pradell, situada a tres quilòmetres i quart a l'oest en línia recta del poble de Vallcebre.
La font queda per damunt del marge dret del torrent del Coll de Pradell a l'altra banda de la Mina Nova.
Des de Vallcebre prenem la carretera B-401 en direcció a Coll de Pradell i més endavant a Saldes. Al cap de 4,7 quilòmetres passem per damunt de les vies del Trenet Miner de Coll de Pradell, on encara podem veure a la dreta una vagoneta. Continuem escassos 200 metres més fins que trobem a mà esquerra un petit espai on podem estacionar el vehicle.
D'aquí mateix arrenca un caminet de lleugera pendent que marxa en sentit sud-oest i que en menys de 300 metres ens aboca a la Mina Nova, on al seu costat tenim la font de la Mina Nova. Davant d'aquesta font hi ha una passarel·la de fusta que salva el torrent i a un cop a l'altra banda, una mica més avall, ens queda la font de Sant Antoni.
La font està formada per un llarg abeurador de pedra aixoplugat sota una teuladeta de teules a dues vessants amb embigat de fusta sustentada per dues columnes de pedra.
En una de les columnes, per la part interior, hi tenim la sortida de l'aigua a través d'un estret broc de ferro.
Malgrat que no raja, la font es troba en bon estat, menys l'abeurador que ja està malmès per l'interior.